tisdag 9 oktober 2007

Något vitt...

Jag åt något som kändes konstigt när jag lagade, såg väldigt äckligt ut men smakade bra.

Något vitt

1 tetra kokosgrädde (jag vet att de på burk är godare men har inte kommit till någon butik som säljer sådana på sistone)
4 cm ingefära, riven
1 vitlöksklyfta, riven
1 paket tofu

Skär tufon i kuber. Lägg den i den varma pannan tillsammans med ingefära och vitlök, rör runt lite. Häll över kokosgrädden. Låt puttra i 10 min. Servera med ris och om du gillar färger bör du också kanske riva en morot till gillar du vitt bäst och har målat dina väggar i caffelatte så funkar det utmärkt utan färgrikgrönsak.

2 kommentarer:

Jenny Grannas sa...

Kul att du är tillbaka igen! Den här rätten lät god (om än lite blek). Strimlad röd paprika skulle nog vara gott och vackert i? Jag ska direkt springa till thaibutiken i stan och köpa konserver (!) med tofu.
/ Jenny G

Louise sa...

Paprika är nog en mycket bra idé, nästa gång jag lagar tofu ska jag nog se till att ha lite grönsaker hemma! Det blir roligare då!