fredag 6 juli 2007

Sommarlov

Jag är lite stressad över vinbären jag hoppas verkligen inte att några andra än de röda hinner mogna för snart. Imorgon ska jag nämligen åka till mitt kära Gotland i tre veckor. Letar ni efter mig kommer jag troligtvis sitta på cafét i Vamlingbo prästgård och mumsa på någon av det fantastiska bakverken (är du nere på Sudret rekommenderar jag verkligen att du besöker det stället, helt underbart!). Om du är i krokarna den 15 juli tycker jag verkligen att du ska besöka Hamra-dagen och komma och köpa några pocketböcker (och kanske även krusbärsmarmelad) av mig. För att du verkligen ska bli sugen på att komma till folkfesten i Hamra den 15 kan jag locka med att det brukar vara fårklippning för allmän beskådan och kobingo!
I matväg kommer det nog bli ganska mycket pot. och gröns. med aioli och antagligen en och annan sillbit. Sommar klassikern: Smälta choklad på Mariekex kommer nog också förekomma frekvent. Bulgursalladen verkar redan ha blivit sommmarens favorit för min del, nedan kommer ett recept men det går ju att variera i all oändlighet!
Just det, kaffe med honung kommer det också bli gott om!



Bulgursallad 2 port

1 dl bulgur
2,5 dl röda vinbär
1 avokado
½ haloumi

koka bulguren i buljong. Skär haloumin i skivor och stek tills de får fin färg. Blanda den heta bulguren med vinbären. Avokadon ska vara i grova bitar rör ned den med bulguren. Lägg haloumin ovanpå.

Bloggen kommer antagligen uppdateras ganska dåligt under denna tid men några gånger kommer jag nog lyckas komma över internet.

9 kommentarer:

Sara sa...

Nu blev jag grymt hungrig, haloumi är så gott !

Louise sa...

Visst är det! Tur att du kan stava jag ska ändra min stavning!

Jessica sa...

Hälsa Gotland från mig!!! Jag åker i augusti!!

kramar, J

Sara sa...

Ja, det är ju det. Glömde önska dej en trevlig resa till Gotland, ha det så bra !

Louise sa...

Jessika: Det ska jag absoult göra! Betyder det att du kommer vara i stockholm då också? Kram!

Sara: Tack, det ska jag! Trevlig sommar!

Jens sa...

Åh va härligt! Har aldrig varit på gotland men det ser så vackert ut!

Jessica sa...

Yup, stockholm först, gotland sen :).

K sa...

Akta dig för triftongerna!

Louise sa...

Jens: Gotland är bäst!

Jessika: Då kanske man kan få träffa dig och äta något gott?

K: Jag ska försöka, får väl hålla mig ifrån ortsbefolkningen och bara hänga med alla reklamare som finns i kvarteren!