måndag 2 juli 2007

Fisk på posten!


Jag har fått en jätte fin present som tittar tillbaka på mig. De har rest en lång väg för att nå mitt middagsbord ända från Holland via Göteborg. Det verkar inte bättre än att denna fantastiska delikatess inte finns i vår sköna huvudstad. Tur är det då att det finns så snälla göteborgare som Jens!
Den holländska sillen smakar mycket mera fisk och mindre salt än vår svenska variant. Den är mild, krämig och len. Jag blev lite rädd när jag upptäckte att jag var tvungen att filéa den men det gick utmärkt.
Den första filén åt jag på det sättet som jag minns att jag fick den serverad i Amsterdam när jag var liten, tillsammans med lök och gräddfil. Nu måste jag bara komma på fler kombinationer!
Är du i Göteborg så missa inte denna lilla god bit!

Förlåt för den inte så vackra bilden men jag hade lite bråttom med att få börja

Inga kommentarer: