torsdag 14 juni 2007

Enkla jordgubbar


Hela veckan har bestått av gratis rester sponsrade av försvaret (jag vill tacka varmt och innerligt till alla skattebetalare!) så jag har inte lagat så mycket. Men nu så blev det en liten jordgubbsrätt, som väl egentligen är en efterrätt men fungerar lika bra innan maten när man väntar på att potatisen ska bli klar. Mycket gott men egentligen behövs inte något recept, för det är så okrångligt. Jag la jordgubbarna i myntasocker och där fick de ligga medan jag vispade grädden. Den vispade grädden rörde jag ut med lite yoghurt och sen var det bara att lägg upp i glas och äta. Nu blir det gubbröra med böckling, mums!

3 kommentarer:

K sa...

Det har varit mycket pangkakor då...?

K sa...

Kanske förhördegspajer med elchockladfyllning?

Louise sa...

Hihi! Kan mycket väl vara så fast mest röksvamp!Jag kan avslöja att de äter ekologiskt!