tisdag 26 juni 2007

Prima Delikatesser

Den här veckan är jag utplacerad av mina vänliga chefer på den värsta arbetsplatsen av dem alla. Går man i korridorerna känns det som de suger ut luften ur lungorna och man vill kvävas, men jag försöker att inte deppa ihop, för det finns ju ljusglimtar. Som att arbetsplatsen ligger ett stenkast från Hötorgshallen där man kan köpa god och billig lunch att äta ute i solen. Min favorit butik där nere är helt klart Prima Delikatesser. Deras cevapcici är fantastiskt saftiga och mycket godare lunch än de torra köfte burgarna som finns i ett annat hörn av hallen. Deras kladdiga vinbladsdolmar är också jättegoda och så säljer de blandade salamibitar för 10 kr/hg och massor med goda korvar. Förut hade de även billig röd quinoa men den är tydligen slut från leverantören. Dessutom är de trevliga och så har de cvarchi (eller hur det nu stavas gott är det i alla fall, flottigt, fett och härligt!). Jag längtar till lunchen!

Inga kommentarer: