tisdag 20 mars 2007

Dålig kombination

Trots att båda Operan och de asiatiska affärerna ligger i stan är det dumt att kombinera dessa. Jag skulle var effektiv igår och gick därför för att handla i några affärer runt Hötorget innan jag skulle på Opera. Det är ju bara det att jag har lite shoppingproblem, så jag köpte upp mig ett lager av alla möjliga extremt tunga varor. Försökte sen trycka med så mycket som möjligt i min väska så inte påsen skulle vara så proppfull. Den var det i alla fall sen försökte jag se ut som att 1 kg ghee, 1 l mezeyougurt, 2 burkar cocosgrädde, 1 kg kikärtsmjöl, tamarindpasta och lite småplock inte vägde någonting samtidigt som jag kryssade mellan alla gråhåriga i minkpäls och lodenrockar. Jag kände mig ganska dum, men vad gör man inte för att få äta! När jag väl kom hem gjorde jag en väldigt god hummus efter Lisas recept sen sov jag gott med skönsång i huvudet.

2 kommentarer:

Jens sa...

Började du äta på dina varor inne på operan? :)

Louise sa...

Jag hade nog börjat gnaga på ett limeblad om jag inte hade lämnat in påsen i garderoben.