torsdag 15 mars 2007

Vilken middag!




Efter lite rotade i kylskåpet och blev jag förvånad att jag hade så mycket exotiskt hemma. Den som vill ha en snabb sammanfattning av middagen kan få det: kul, gott och enkelt. I det överfulla kylskåpet hittade jag enokisvamp, bacon, pak choi, en halv lök, en halv citron och i skafferiet hade jag lite kinesiskt bocktörne, sesamolja. Så stekte jag löken och baconen tills de var lagom (fin färg men inte brända) då hällde jag i enokisvampen, det kinesiska bocktörnet och den grovthackade pak choien och lät de fräsa med i typ en minut. Väl på talriken pressade jag över lite citron och droppade lite sesamolja. Tillsammans med den lite skrumpna potatisen (den smakade godare än vad den ser ut och den är ekologisk!) blev jag mätt och belåten.

Inga kommentarer: