tisdag 6 mars 2007

Jag faller längre och längre ner i kakträsket

Samtidigt som andra försöker bli av med sina beroenden håller jag på att utveckla ett nytt. Min nya last är att jag inte kan hålla mig ifrån kakbak, de sista veckorna har jag bakat kakor av olika slag minst tre gånger i veckan! Det känns som det börjar gå till överdrift, jag hinner ju inte äta upp allt. Igår blev det bakat i två omgångar, det började med att jag var tvungen att göra Gittos muffins, jag följde hennes tips och hade i hallon, de blev sagolika! Sen lite senare på kvällen började det klia i fingrarna igen men smöret var slut, vad skulle jag göra? Sprang upp till bensinmacken och fick hålla till godo med margarin (jag gillar inte att baka med margarin för smaken på smeten är mycket godare med smör), sprang hem igen och gjorde riktigt misslyckade småkakor. De blev för söta och för feta (ju mer fett desto godare stämmer inte alltid) som bara rann ut på plåten. Igår lovade jag mig själv att göra ett uppehåll med bakningen ett par dagar, men nu känner jag att jag måste lyckas med de kakorna som jag försökte med igår. Som tur är kommer en kompis över i kväll och jag hoppas verkligen att hon tömmer min kakburk och alla plåtar!

3 kommentarer:

Jessica sa...

Kakträska på du :).
Kan tipsa om boken, historiebok för kakälskare. om du inte redan har den.

Louise sa...

Det låter spännande, ska kika och se om den finns på rean!

Clara sa...

Hello
I am a fan of Sweden..it´s a pity that your blog isn´t in english, because i´d really like to understand your blog. :)