fredag 16 mars 2007

Sån är jag!

Jag är utmanad av K.
4 konstiga saker med mig:

1. Jag dansar, sen jag var 4 år. Det har alltid varit balett för hela slanten men nu har jag även börjat dansa barockdans. Det tycker jag faktiskt är ganska konstigt, men vansinnigt kul!

2. Jag älskar B-jäst-flingor och russin på yougurt.

3. Mitt drömsommarjobb är att sitta och prata i en liten stuga på Skansen

4. Jag och min bror brukar hitta på nya traditioner och sen låtsas att det är uråldriga, ett exempel är i julas när vi införde rödquinoasallad på julbordet för att hedra den bortglömda fjärde konungen som kom med röd quinoa till Jesus.

Och jag vill veta 3 (det minskar ju med en varje gång) konstiga saker om Husmodern (när hon kommer hem), olle&jonis (hoppas att det kan få deras blogg att vakna till liv!) och Jessika.

5 kommentarer:

Husmodern sa...

Oj vad kul! Jag maste tanka Lite, men svarar snart!

Jens sa...

Hur är barockdans?

Louise sa...

Barockdans är ganska stelt. Armarna snurrrar runt runt, fast under väldigt ordnade former och benen trippar. Det bästa är kläderna, stora klänningar med krinoliner och korsetter!

K sa...

Särskilt 2:an tycker jag får dig att framstå som helt jäkla tossig. Vet inte om jag kan fortsätta att läsa din blogg. Fast å andra sidan har jag alltid förknippat Jesus med röd quinoa.

Louise sa...

Undrar om det är gott med b-jäst i quinoa, måste pröva någon gång!