onsdag 14 mars 2007

Födelsedag

Jag övar på att terriner nu inför den annalkande tävlingen/utställingen. Min mamma fyllde år igår och hon hade önskat sig fisk till middag. Fisk blev det, med korv, i terrin precis som Jens föreslog! Fast med gös istället för lax. Smaken? Mycket godare än det låter. Mamma var väldigt nöjd och det var huvudsaken, fast jag vet inte hur tungt hennes åsikt väger här så receptet får utvecklas lite till innan jag lämnar ut det. Färgen och formen måste förbättras, kanske ska det få slinka i en lite grönsak också nästa gång.
Det som var bäst med middagen enligt mig var surkålen, efter att ha gjort lite som Gitto sagt så fick jag mig mitt livs bästa surkål! Jag säger bara honung!

5 kommentarer:

Gitto sa...

Kul att surkålen blev bra! Man brukar tjäna på att piffa till den lite. :)

K sa...

Man skulle kunna tänka sig en terrin med en korv i ett korvbröd i gelé! Och så stråk med senap och ketchup.

Louise sa...

Det skulle vara vackert K!

Jens sa...

Du är ju helt galen! Vad coolt alltså. Det hade ju blivit den mest ambitiösa tävlingen i matbloggsvärlden nånsin, en terrintävling! Gillar verkligen kombon fiskfärs och kött. Hälsa mamma!

Louise sa...

Ja det var en riktigt bra kombo faktiskt, går ihop mycket bättre än det låter! Har aldrig gjort terrin förr, men jag gjorde som det ståd i receptet med vattenbad fast jag förstår egentligen inte varför. En köttfärslimpa gör man ju på typ samma sett och den behöver ju inte stå i vattenbad!

Klart vi måste ha en terrintävling, men jag måste öva lite mer först!